شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه از وضعیت خوب ازدواج در استان خبر داد و گفت: کرمانشاه بعد از کردستان، اردبیل و سیستان و بلوچستان رتبه چهارم ازدواج را در ایران دارد.

ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق خدادادی به مناسبت روز ازدواج گفت: نرخ ازدواج در استان کرمانشاه در سال گذشته ۷.۷ به ازای هر هزار نفر جمعیت بوده و این در حالی‌است که میانگین نرخ ازدواج در کشور ۶.۴ به ازای هر هزار نفر جمعیت است و کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خدادادی بیان کرد: ۳ استان کردستان با نرخ ازدواج ۸.۳، اردبیل با نرخ ازدواج ۸.۱ و سیستان و بلوچستان با نرخ ازدواج ۷.۹ بالاتر از کرمانشاه قرار دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه میانگین سن ازدواج بار اول را در زنان استان طی سال گذشته را ۲۳.۸ سال و در مردان ۲۸.۲ سال اعلام و تصریح کرد: در این زمینه تقریبا با میانیگن کشوری برابریم. میانگین سن ازدواج مردان استان در ۱۰ سال گذشته حدود ۲ سال و زنان حدود ۱.۵ سال افزایش یافته است.

وی از سیر کاهشی ازدواج در ایران و استان در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: علت اصلی این امر کاهش جمعیت جوانان در آستانه ازدواج است.

کد خبر 533956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 0
    سلام بر همگی در سال نود و هشت تعداد ازدواج وطلاق در استان مرکزی 7900 و 3000بوده و کردستان 13900 و 3800 بوده است در حالی که جمعیتشان در1700000و 1500000 میلیون بوده و در حدود هم بوده در حالی که تعداد ازدواجها در سال 88 و 95 در کشور حدود یک درصد جمعیت بوده با این آمار یعنی به صورت خیلی کلی باید تعداد ازدواج در کردستان 17000 و در استان مرکزی حدود 15000 باشد در کردستان 1000 ازدواج کاهش یافته و در استان مرکزی 7000 کاهش یافته از تعد ازدواجی که میتواند صورت بگیرد از نارحت کننده تر تعداد طلاقها است که به افراد مجرد میافزاید یعنی به صورت سر انگشتی در صورت ادامه این روند سالانه به جای اینکه 30000 هزار نفر در استان مرکزی مزدوج باشند این مقدار حداکثر 10000 هزار نفر خواهد بود یعنی 33 درصد متاهل و 67 درصد با روند سال 98 مجرد در استان مرکزی خواهند بود این قضیه در تمام استانها به غیر از استانهای مرزی صادق است در تهران و کرج درصد مجردها بیشتر و زیر 30 درصد میباشد چون تعداد طلاقها 46درصد است ودرصد ازدواجها پایین تر است امیدوارم زنگ خطر را داده باشم با این روند جامعه مجردی غالب در سی سال آینده خواهیم داشت