مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: استاد رسول‌بخش زنگی‌شاهی، نوازنده برجسته ساز قیچک امروز جمعه سوم مرداد به دلیل بیماری قلبی از دنیا رفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین مسگرانی روز جمعه ۳ مرداد اظهار کرد: استاد زنگی‌شاهی برجسته‌ترین نوازنده ساز قیچک بلوچستان است که در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر سال ۹۶ به عنوان چهره برتر قیچک ایران شناخته و از او تجلیل شد. استاد دارای درجه یک هنری (معادل دکتری) از شورای ارزشیابی کشور بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: استاد زنگی‌شاهی از جمله هنرمندان پیشکسوت و صاحب سبک در موسیقی نواحی سیستان و بلوچستان بود. آلبوم آثار زنده‌یاد زنگی‌شاهی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و انجمن موسیقی استان سال ٩٧ تولید شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: استاد زنگی‌شاهی چهره تکرارنشدنی نوازندگی قیچک بود که با اساتید برجسته‌ای چون ملا کمالان هوت، عبدالقادر رحمانی، ملا موسی و ملا کادر اجرا داشته است.

نصیر احمد ملازهی تصریح کرد: استاد زنگی‌شاهی شاگردان برجسته بسیاری در حوزه داخلی و بین المللی تربیت کرده که از جمله آنان عبدالغفور زنگی‌شاهی، احمد وطن‌خواه و صدیق زردکوهی را می‌توان نام برد.