وکیل مدافع امیرحسین مرادی از ارسال درخواست اعمال ماده ۴۷۷ به دفتر ریاست قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، بابک پاک‌نیا وکیل مدافع امیرحسین مرادی یکی از محکومین به اعدام از ارسال درخواست اعمال ماده ۴۷۷ به دفتر ریاست قوه قضائیه خبر داد و گفت: درخواست اعمال ماده ۴۷۷ با امضای تمامی وکلا به دفتر ریاست قوه قضائیه ارسال شد.

پاک‌نیا همچنین اظهار امیدواری کرد: با توجه به مشی رئیس محترم قوه قضاییه امیدواریم و پیش‌بینی می‌کنیم مساعدت‌های ویژه در خصوص این سه متهم صورت گیرد.

فارس نوشت: هنوز درخواست وکلای پرونده به دستگاه قضائی نرسیده است. 

مرکز رسانه قوه قضائیه نیز در واکنش به خبری مبنی بر «توقف اجرای حکم اعدام و اعاده دادرسی» اعلام کرد: در این پرونده نیز در صورت وصول درخواست، قوه قضائیه طبق روال قانونی به آن رسیدگی خواهد کرد اما تا کنون درخواستی از جانب وکلای متهمین واصل نشده است.

به گزارش همشهری آنلاین، بابک پاک نیا در صفحه توییترش نیز نوشت: «امروز اجازه ورود به ما در پرونده امیرحسین مرادی و سعید تمجیدی و  محمد رجبی داده شد؛ پرونده به طور کامل در اختیارمان قرار گرفت تا مطالعه کنیم؛ درخواست اولیه مبنی بر اعمال ماده ۴۷۷ را تقدیم کردیم و بعد از مطالعه کامل، لایحه دیگری خواهیم داد؛ منتظر خبر توقف اجرای حکم باشید.»

همچنین مصطفی نیلی دیگر وکیل این پرونده در صفحه توییترش نوشت: «امروز پیرو تعیین وقت قبلی و با مساعدت اجرای احکام برای مطالعه پرونده موکلین به دادسرای ناحیه ۳۳ رفتیم و شروع به مطالعه پرونده کردیم. پرونده براساس تشریفات آیین دادرسی کیفری به اجرای احکام فرستاده شده است.  برای اجرای حکم بایستی تشریفات قانونی طی شود که هنوز اقدامی برای آن انجام نشده است و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نظیر اعاده دادرسی و ماده ۴۷۷ تقاضای توقف اجرای حکم و نقض رای را خواهیم داشت.»

در همین زمینه: