تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

آمار ابتلا به کرونا در مهریز رو به افزایش و زنگ خطر در این شهرستان به صدا درآمده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمارستان مهریز، در مرحله اول اوج‌گیری کرونا در این شهرستان، آمار ابتلا ۳۲ نفر بود، اما هم‌اکنون این آمار به ۱۵۰ نفر رسیده است.

به همین دلیل، برگزاری هرگونه مراسم شامل عزاداری در فضاهای بسته و برگزاری مراسم عروسی در تالارهای سرپوشیده و برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها در مهریز تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

به توصیه مسئولان و کارشناسان، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی از راه‌های اصلی پیشگیری از شیوع کروناست.

رضا زارع‌زاده، فرماندار مهریز بر رعایت اصول بهداشتی ازسوی دستگاه‌های اجرایی، اصناف و مردم تاکید کرد و گفت: گشت ویژه‌ای برای نظارت بر فعالیت‌ها در سطح شهرستان درنظرگرفته شده است.

 در روزهای اخیر، شرایط کرونا استان یزد در پرتو رعایت نکات بهداشتی، بهتر و پایدارتر شده، اما مسئولان تاکید می‌کنند باید همکاری مردم ادامه داشته باشد.

دکتر محمود میرجلیلی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد هم گفت: هم‌اکنون ۲۱۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که به صورت متوسط روزانه ۶۰بیمار بستری شده و ۶۰بیمار نیز از بیمارستان‌ها ترخیص می‌شوند.