دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: لباس کردی به عنوان یک پوشش مناسب و باحجاب در مظلومیت به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، وضعیت این روزهای استان کردستان در حوزه حجاب و عفاف همانند اکثر نقاط کشور به هیچ عنوان متناسب با فرهنگ و آیین مردم این منطقه نیست و در حالی که لباس کردی به عنوان یک پوشش اصیل و بومی تمامی ویژگی‌ها و شاخص‌های رعایت حجاب و عفاف را دارد، ولی به شکل مناسبی از این امکان استفاده نمی‌شود.

جایگزینی پوشش‌های نامناسب و برگرفته از فرهنگ غربی در استان کردستان باعث شده است که این روزها در سطح معابر این استان از جمله شهرهای بزرگ دیگر نام و نشانی از لباس‌های کردی محلی از سوی زنان و مردان وجود نداشته باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان  با اشاره به اهمیت رعایت حجاب و عفاف در جامعه، گفت: رعایت حجاب و عفاف باعث سلامت و سعادت جامعه در تمامی بخش‌ها می‌شود و اگر این فریضه مورد بی توجهی قرار گیرد آسیب‌های دیگری را نیز در جامعه به دنبال خواهد داشت.

محمود الله مرادی به وضعیت کنونی استان کردستان در امر رعایت حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: آنچه که امروز در سطح استان کردستان مشاهده می‌شود به هیچ عنوان متناسب با فرهنگ مردم این استان نیست و به همین دلیل نیاز است که در یک برنامه‌ریزی مشخص در راستای تقویت مولفه‌های رعایت حجاب و عفاف در این استان اقدامات بهتری انجام‌گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با اشاره به رسالت ادارات و سازمان‌های متولی حوزه فرهنگ، بیان کرد: در حال حاضر و بر اساس مصوبات متعددی از شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایف مشخصی برای نهادهای متولی امر فرهنگ طراحی و تدوین شده است ولی متاسفانه هیچ گونه گزارش مشخصی در خصوص عمل به این قوانین وجود خارجی ندارد.

وی با اشاره به وضعیت لباس محلی کردی در استان کردستان و سایر مناطق همجوار، افزود: لباس کردی و محلی در کردستان بهترین نوع پوشش اسلامی است ولی به دلایل مختلف از این پوشش بسیار خوب استفاده نمی‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان به دلایل عدم استفاده از لباس کردی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی و ماهواره، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مردم استان کردستان از لباس محلی استفاده نمی‌کنند و این روند نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که کسی به صورت عینی از لباس کردی محلی حمایت نکند دیگر نباید چشم انتظار رشد و اعتلای آن بود، بیان کرد: متاسفانه امروز نهادهای مسئول ما در این بخش بی تفاوت هستند و دود این بی‌تفاوتی در چشم فرهنگ و آیین مردم این منطقه می‌رود.

برچسب‌ها