استاندار کرمان گفت: شهروندان هر اطلاعی درباره برگزاری تجمع دارند به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند تا تخلف‌ها بررسی و با خاطیان برخورد شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد فدایی اظهار کرد: امروز دو تصمیم مهم برای نظارت و کنترل بیشتر در راستای مقابله با کرونا داشتیم که تشکیل گشت بهداشتی ویژه یکی از آنها بود.

وی افزود: علت تشکیل گشت این است قوه قضاییه در این گشت حضور داشته باشد و مواردی که نیاز به حکم دادستانی برای برخورد با تخلفات دارد، از حضور آنان استفاده شود.

فدایی تصریح کرد: این گشت متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی، بازرسی استانداری و نیروی انتظامی است و مقرر شد طی دو روز دستورالعمل اجرایی را تهیه، در کمیته امنیتی انتظامی مطرح و مصوب و به شهرستان‌ها ابلاغ شود.

استاندار کرمان با بیان این‌که بازگشایی‌ها از جمله بازار و اصناف تصویب شده اما با تجمعات مخالفیم، بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود، حدود ۸۰ درصد مبتلایان جدید به دلیل شرکت در مراسمی همچون ترحیم، عروسی و مهمانی با این ویروس درگیر شده‌اند. مراسم در تالارهای پذیرایی باید با ۵۰ درصد ظرفیت برگزار شود و از ابتدا تا انتهای مراسم نماینده دانشگاه علوم پزشکی باید در تالار حضور داشته باشد و این مصوبه در همه شهرستان‌های استان لازم‌الاجراست.

فدایی استفاده از ماسک را اجباری عنوان و اظهار کرد: در خودروهای عمومی مانند اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها حتما باید از ماسک استفاده شود ضمن آنکه طبق مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، اداره‌ها به افرادی که ماسک ندارند، ارائه خدمت نخواهند کرد و کاملا این کار قانونی است.

استاندار کرمان با اشاره به لزوم پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تامین پارچه مناسب برای تولید ماسک، درباره درخواستی مبنی بر تعطیلی جمعه‌بازار شهربابک عنوان کرد: اگر به گونه‌ای طراحی محوطه انجام شود که ورودی جمعه‌بازار کنترل شود، دلیلی برای تعطیلی وجود ندارد.

وی گفت: باید حواسمان باشد با تعطیلی هر شغل، مشکل برای مردم ایجاد می‌شود و نباید اجازه بدهیم بیکاری گسترش یابد.

فدایی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان، این بیماری فعلا وجود دارد و زمانی برای اتمام بیماری مشخص نیست مگر اینکه واکسن آن کشف شود، بنابراین با کنترل باید با آن کنار بیاییم و کنترل این بیماری نیز بستگی به رفتار ما در مقابل بیماری دارد.