رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از هنرمندان کشور برای طراحی پوستر و لوگو شیراز، پایتخت کتاب ایران دعوت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی جعفری گفت: هنرمندان گرافیست و طراحان سراسر کشور تا ۳۰ تیرماه ۹۹ فرصت دارند لوگو و پوستر شیراز، پایتخت کتاب ایران را به آدرس shirazbookpromotion@gmail.com یا از طریق شبکه اجتماعی واتس اپ به شماره ۰۹۳۹۷۱۱۴۵۶۳ ارسال کنند. فرم ارسال اثر نیز در سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز به آدرس farhangi.shiraz.ir در دسترس است.

وی بیان کرد: استفاده از نمادهای فرهنگی و تاریخی شهر شیراز، نقشواره‌های کتاب و کتابخوانی و همچنین عبارت "شیراز پایتخت کتاب ایران ۱۳۹۹" و "Iran’s ۲۰۲۰ Book Capital" در طراحی لوگو و همچنین پوستر پیشنهاد می‌شود.

معاون شهردار شیراز گفت: جایزه لوگو و پوستر برگزیده هر یک ۱۰ میلیون ریال است و نمایشگاهی نیز از پوسترها و لوگوهای منتخب برگزار می‌شود و از منتخبان با اهدای لوح سپاس و جایزه ۲ میلیون ریالی تقدیر خواهد شد.

جعفری ادامه داد: موسسات مردم‌نهاد و دستگاه‌های فرهنگی شیراز در ایام شیوع بیماری کرونا اجازه ندادند فعالیت‌های ترویج کتاب و کتابخوانی در این کلان‌شهر کمرنگ شود. شیراز در سال ۱۳۹۹ عنوان پایتخت کتاب ایران را به دست آورده است و برنامه‌هایی جدی در دست اجرا دارد.

وی افزود: همه‌گیری ویروس کرونا ماهیت برخی رویدادها را تغییر داد؛ اما سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز رویدادهایی از جمله ۳ مسابقه کتابخوانی آنلاین را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

معاون شهردار شیراز ادامه داد: در سال ۹۹ چند اقدام زیرساختی نیز در حوزه کتاب، از جمله ایجاد دو فضای تعاملی کتابخوانی و مطالعه کلید خواهد خورد و دست‌کم ۳ کتابخانه عمومی و سالن مطالعه در فرهنگسراهای شیراز راه‌اندازی خواهد شد.

جعفری از پیشنهاد نامگذاری یکی از معابر یا میدان‌های شیراز به نام کتاب خبر داد و گفت: این مورد در کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر شیراز در حال پیگیری است و قرار است نماد کتاب نیز در آن نصب شود. 

معاون شهردار شیراز بیان کرد: پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز نیز به‌زودی با محور ارائه گزارش و برنامه‌های همه موسسات، دستگاه‌ها و مردم در ترویج کتاب و کتابخوانی به صورت دوزبانه راه‌اندازی خواهد شد.