رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری ۳ عامل آتش‌سوزی بوستان نهج‌البلاغه تهران خبر داد و گفت: متهمان ۸۰۰ مترمربع از این بوستان را به آتش کشیدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ علی محمدی اظهار کرد: ساعت ۷ صبح دیروز (۱۶ تیر) وقوع یک فقره آتش‌سوزی در بوستان نهج‌البلاغه واقع در شمال غرب شهر تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد و بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض به همراه عوامل آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و پس از اطفای حریق به بررسی موضوع پرداختند.

وی گفت: بررسی اولیه ماموران کلانتری نشان از این داشت که ۸۰۰ مترمربع از مراتع و فضای سبز این بوستان دچار حریق شده است و در ادامه به ظن عمدی بودن آتش‌سوزی به علت و شناسایی عامل یا عاملان آتش سوزی پرداختند.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه در این رابطه دو متهم شناسایی و برای بررسی‌های دقیق‌تر هر دو عامل آتش سوزی با هماهنگی‌های قضائی به پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی انتقال یافتند، گفت: در تحقیقات پلیس، عمدی بودن این آتش‌سوزی قوت گرفت و در ادامه متهم اصلی پرونده شناسایی شد.

رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی ادامه داد: صبح امروز ۱۷ تیر متهم اصلی پرونده در مخفیگاهش در حوالی خیابان ستارخان دستگیر شد و هر ۳ متهم به بزه ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف و علت آن را خودنمایی اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه هر ۳ متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شده‌اند، اظهار کرد: پلیس با افرادی که به مراتع و سرمایه‌های ملی آسیب بزنند، قاطعانه برخورد خواهد کرد.