شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی هر روز وضعیتی بدتر نسبت به روز پیش می‌یابد و روزانه علاوه بر ابتلای ده‌ها نفر، تعداد قابل توجه از هموطنان جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آذربایجان‌غربی که طی ۲ ماه نخست شیوع کرونا، در ردیف استان‌های با وضعیت مناسب قرار داشت و به‌خوبی شاهد مدیریت بیماری از سوی مسئولان و مردم بودیم، اما از اواسط خرداد این بیماری در استان اوج گرفت و در جمع استان‌های با بیشترین میزان ابتلا و حتی مرگ و میر قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و آیت‌الله طالقانی ارومیه پر شده که نشان‌دهنده وضعیت بسیار نامناسب در این استان در شیوع بیماری کروناست.

جواد آقازاده افزود: با پر شدن این ظرفیت، بیمارستان سوم ارومیه برای مداوای بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: روند ابتلا و فوت بیماران در آذربایجان‌غربی و ارومیه رو به افزایش بوده و حجم قابل توجهی از افراد در آی‌سی‌یو بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز گفت: بدون همکاری مردم، کرونا در این شهرستان ریشه‌کن نمی‌شود و یا سیر نزولی نمی‌یابد.

سهراب حیدری افزود: فقط ۱۰ درصد اقدامات پیشگیرانه با دخالت دستگاه‌های دولتی قابل اجراست و مابقی به نوع رفتار مردم و اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی برمی‌گردد.

وی با اشاره به تشکیل پلیس کرونا در میاندوآب اضافه کرد: نظارت بر اجرای درست دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونای کشور، استان و شهرستان و همچنین جلوگیری و برخورد با هرگونه تجمع و برگزاری مراسم‌ جشن یا ترحیم از اهداف تشکیل این پلیس است.

وی بیان کرد: طبق دستورالعمل مربوط به کمیته پلیس کرونا، مسئولان بهداشتی به‌عنوان ضابط قضایی در صورت مشاهده تخلف در صنوف مختلف و برپایی هر گونه اجتماع از قبیل مراسم جشن، ترحیم و یا گردهمایی‌هایی که فاصله اجتماعی در آنها رعایت نشود، برخورد می‌کند.