معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در این شهر را به هفت هزار متر کاهش داده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود دیانتی یکشنبه ۱۵ تیر افزود: امروز نیز وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود وزش باد شدید همچنان تا پایان هفته در پنج شهرستان شمالی سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در نوار غربی و مرز شرقی استان ادامه داشته باشد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته دلگان در غرب این استان با دمای ۴۹.۳ درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد.

دیانتی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای ۱۲ شهر سیستان و بلوچستان به بیش‌از ۴۰ درجه سلسیوس رسید که دمای هوا در شهرهای بزمان، ایرانشهر و دلگان بیش‌از ۴۵ درجه سلسیوس بوده است. در این میان زاهدان با کمینه دمای ۱۹ و خاش با ۲۴.۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهرهای سیستان و بلوچستان بودند.

وی یاد آور شد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود از امروز قدری دمای هوا در مناطق مرکزی و غربی سیستان و بلوچستان کاهش یابد به طوریکه بیشینه دمای دلگان به حدود ۴۶ درجه سلسیوس برسد.