رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شرایط استان از نظر نتیجه مثبت آزمایش کرونا افزایش پیدا کرد و شهرستان مهدیشهر در وضعیت قرمز قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نوید دانایی روز شنبه ۱۴ تیر در نشست ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا افزود: از روزهای گذشته میزان حضور بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا به صورت بستری و درمانی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: اکنون شهرستان مهدیشهر در استان سمنان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و در ساعت‌ها یا روزهای آینده احتمال تغییر وضعیت شیوع کرونا با رنگ‌بندی سفید، زرد، نارنجی و قرمز در شهرستان‌های استان وجود دارد.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون نتیجه آزمایش کرونای ۷۰۸ نفر از مجموع مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مثبت بود که ۵۶۹ نفر از این افراد مداوا و مرخص شدند و بقیه در حال گذراندن مراحل درمانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  استان سمنان گفت: شرایط شیوع کرونا در استان بسیار شکننده است و در هفته‌های گذشته در مرحله مدیریت این بیماری قرار گرفته بودیم که به دلیل شدت درگیر شدن استان‌های همجوار در روزهای گذشته به این ویروس ، شرایط استان سمنان از نظر تعداد نتایج مثبت آزمایش ابتلا افزایش پیدا کرد.

استفاده از ماسک در مکان‌های پرتجمع الزامی می‌شود

دانایی گفت: از فردا یکشنبه پانزدهم تیر ۹۹ استفاده از ماسک در مکان‌های پرتجمع الزامی می‌شود و شهروندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی را با جدیت تمام در دستور کار قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: شهروندان استان که در مکان‌های پرتجمع از ماسک استفاده نکنند، از ورودشان به این اماکن ممانعت خواهد شد.

روز پنجشنبه اعلام شده بود شهرستان‌های شاهرود، میامی، آرادان، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت سفید و شهرستان‌های دامغان، سرخه و سمنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

طبق گقته ظهر دیروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، تاکنون ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.