معاون فنی و مهندسی سازمان ملی مسکن و زمین وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد طرح اقدام ملی مسکن به ‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه در دستور کار قرار دارد و برنامه احداث ۴۰۰ هزار مسکن در سال جاری و سال آینده در کشور به اتمام می‌رسد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی بلوردی در سفر به سیرجان و بازدید از طرح‌های در حال احداث اقدام ملی مسکن اعلام کرد: اجرای این طرح عملکرد مناسبی در کشور داشته و به‌خوبی درخشیده است.

وی اظهار داشت: استان کرمان در خصوص واگذاری زمین مورد نیاز رتبه نخست کشور را به‌دست آورده و از ۴۰۰ هزار واحد احداثی در کشور ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به این استان بوده و در مرحله ساخت قرار گرفته که سه‌هزار واحد در شهرستان سیرجان در مرحله ساخت و تکمیل است.

معاون فنی و مهندسی سازمان ملی مسکن و زمین وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازدید و بررسی روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن خود در سیرجان گفت: فازهایی از این طرح اینک مراحل نهایی را طی می‌کنند که در آینده از طریق ویدئو کنفرانس توسط مقام ریاست جمهوری افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: منابع مورد نیاز این فازها تامین شده و کسری بودجه لازم هم در اولویت قرار گرفت تا این واحدها به‌سرعت آماده بهره‌برداری شوند.

بلوردی افزود: استان کرمان عملیات اجرایی اقدام ملی مسکن را به عنوان نخستین استان در کشور آغاز کرد و در سال جاری هم نخستین پروژه این طرح در این استان افتتاح می‌شود و ساختار گردش کار به صورت جامع و الکترونیکی در حوزه زمین و مسکن این استان به‌خوبی اجرا شده است.

همچنین در این بازدید که مدیر کل مسکن و شهرسازی استان هم حضور داشت، زیرساخت‌های لازم احداث واحدهای مسکونی در طرح ملی مسکن مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در اسفند ماه سال ۹۷ اعلام کرده بود که ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است.

 علی نبیان در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور افزوده بود که برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هماهنگی‌های لازم انجام شده تا این هدف وزارت راه وشهرسازی محقق شود.