معاون تربیت و آموزش ناجا از تغییر دوره آموزش رزم مقدماتی از یک ماه به ۲ ماه خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار حبیب الله جان نثاری درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: به دلیل ضرورت استفاده از کارکنان وظیفه در ماموریت های محوله و نیز کیفی سازی آموزش ها، با رعایت پروتکل های بهداشتی از امروز ۱۲ تیرماه، دوره آموزش رزم مقدماتی سربازی از یک ماه به ۲ ماه تغییر یافت.

بنا بر این گزارش، پیش از این ۲۱ خرداد سال جاری امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفته بود مدت آموزش رزم مقدماتی کارکنان وظیفه در مراکز آموزش نیروهای مسلح به دلیل شیوع ویروس کرونا تا پایان شهریور همچنان یک ماه خواهد بود.

وی افزود: به تمام مراکز آموزشی نیروهای مسلح ابلاغ شده است که ضمن رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی اجرای دقیق و کامل آموزش به سربازان را در دستور کار قرار دهند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح همان زمان تاکید کرد: هرگونه تصمیم گیری در خصوص ادامه این روند به شرایط بهداشتی کشور و میزان شیوع ویروس کرونا به مهر سال جاری منوط خواهد شد.

سخن آخر این مقام مسئول در حالی است که وضعیت ویروس کرونا در کشور نه تنها بهتر نشده، بلکه مسئولان هشدار داده اند که به تعداد استان های با وضعیت قرمز کرونا افزوده شده و در روزهای خطرناکتری از نظر اپیدمی این ویروس به سر می بریم.