جانشین مرزبانی استان بوشهر با تاکید بر مقابله با کالای قاچاق گفت: تخلیه و بارگیری کالا در استان بوشهر باید از مبادی رسمی و قانونی انجام گیرد و کشف کالا از معابر غیررسمی قاچاق است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سرهنگ منصوررضا عزیزی ۶ تیر در بررسی اسکله تجاری بندر عسلویه با تاکید بر نقش مهم ساحل‌نشینان در ارتقای امنیت مرزی اظهار کرد: تعامل و همکاری مردم ساحل‌نشین استان بوشهر با مرزبانی استان ستودنی است و در این راستا تسهیل در ارائه خدمات به مردم مورد تاکید قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس را دارد افزود: مردم ساحل‌نشین استان بوشهر توجه ویژه‌ای به اشتغال مرتبط با دریا از جمله صید و صیادی، تجارت و مشاغل ملوانی دارند که تسهیل و رفاه مرزنشینان از اولویت کاری مرزبانی است.

جانشین مرزبانی استان بوشهر از برقراری  امنیت پایدار در طول سواحل استان خبر داد و بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین وظایف مرزبانی برقراری نظم و امنیت جامعه است که در این عرصه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در دستور همه مرزنشینان قرار دارد.

سرهنگ عزیزی با اشاره به اینکه مرزنشینان و ساحل‌نشینان استان بوشهر فعالیت‌های قانونی انجام می‌دهند گفت: ساحل‌نشینان در نقاط‌های مختلف شهری و روستایی استان بوشهر از اقدامات غیرقانونی پرهیز می‌کنند که از تعامل و همکاری آنان با فرماندهی مرزبانی استان قدردانی می‌شود.

وی با تاکید بر روان‌سازی و تسهیل در صادرات و واردات برای تحقق جهش تولید گفت: ورود و خروج شناورها فقط از مبادی رسمی و قانونی استان بوشهر صورت می‌گیرد و تخلیه و بارگیری هر گونه کالا در سواحل استان بوشهر از معابر غیررسمی قاچاق محسوب می‌شود.