مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گل گاوزبان گیلان جای خوبی را در بازارهای خارجی پیداکرده است و کشورهای حاشیه خلیج فارس و ویتنام از مشتری‌های مهم این محصول استان هستند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منوچهر پارسافر افزود:  ۸۸۰ هکتار از زمین‌های گیلان به کشت و پرورش گل گاوزبان اختصاص دارد، گل گاوزبان مهم‌ترین گیاه دارویی کشت شده در گیلان است و به‌دلیل بازارپسندی خوبی که دارد، سطح زیرکشت آن نسبت به پارسال افزایش یافته است.

وی افزود: رودسر بیشترین سطح کشت گل گاوزبان گیلان را به خود اختصاص داده است و قطب تولید این محصول در استان محسوب می‌شود.

پارسافر گفت:  بیش از ۶۰۰۰ نفر بهره‌بردار در تولید گل گاوزبان در گیلان فعالیت دارند. برداشت گل گاوزبان از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود گل‌گاوزبان‌کاران گیلانی تا نیمه تابستان امسال، ۳۹۰۰ تن گل گاوزبان به ارزش بیش از ۷۹میلیارد تومان برداشت کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: البته ساکنان مناطق ییلاقی و برخی از گردشگران سالانه مقدار زیادی گل گاوزبان خودرو هم برداشت می‌کنند که در آمارهای تولید نمی‌گنجد.

وی خاطرنشان کرد: گل گاوزبان جای خود را در بین بازارهای جهانی باز کرده است و در حال حاضر حاشیه خلیج فارس، ویتنام و چین از مشتری‌های مهم گل گاوزبان گیلان به شمار می‌آیند.  

پارسافر گفت: گل گاوزبان در بین بازارهای داخل استان نیز مورد استقبال مشتریان است، بهره برداران به‌علت درآمدزا و پر بازده بودن این گیاه دارویی از کشت این محصول خوب استقبال کرده‌اند.