رئیس اتحادیه آهنگران و در و پنجره‌سازان استان یزد گفت: نبود نظارت دولت بر بازار فولاد، وضع نابسامانی را برای خریداران و فروشندگان آهن به وجود آورده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدعلی رنجبر در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: نوسانات بسیار شدید در قیمت مواد اولیه، کمر بازار آهنگران را خم کرده است.

وی افزود: بازار به‌گونه‌ای شده که پروفیل فروش علی‌الحساب آهن را می‌فروشد؛ برای مثال باید ۱۰ میلیون تومان بپردازیم و جنس خود را تحویل بگیریم و بعد از پنج روز قیمت پروفیلی را که برداشتیم، محاسبه کنیم. این کار از نظر عرفی و اخلاقی، درست نیست، اما خرید آهن در حال حاضر این‌گونه انجام می‌شود. جدیدا تعزیرات به آن ورود کرده ولی نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب است.

رئیس اتحادیه آهنگران و در و پنجره‌سازان آهنی استان یزد بیان کرد: کارخانه‌های بزرگ فولاد و آهن در کشور وجود دارد. تمام مواد اولیه از داخل کشور خودمان تأمین می‌شود و نیازی به ارز ندارد، ولی در تعجب هستیم که چرا نمی‌توانند حتی برای یک روز قیمت آهن و فولاد را ثابت نگه دارند.

وی ادامه داد: چه طور ممکن است قیمت مواد اولیه‌ای که در همین طبس و ساغند استان یزد تولید می‌شود ظرف مدت شش ماه دو برابر یعنی صد در صد شود؟

رنجبر گفت: قیمت قلم‌جوش، صفحه‌سنگی و بسیاری از ابزارهای دیگری که وسیله کار آهنگران به شمار می‌رود روز به روز افزایش می‌یابد و هیچ کس نظارتی بر آن ندارد.

رئیس اتحادیه آهنگران و در و پنجره‌سازان آهنی استان یزد اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئول مستقیم نظارت بر بازار آهن‌آلات است. دولت می‌تواند با نظارت و کنترل بیشتر مشکل را حل کند، چراکه فولاد یک کالای شخصی نیست.

رنجبر افزود: مردم به دلیل نبود نقدینگی و در تنگنا بودن، توانایی خرید درب و پنجره مورد نیاز خود را ندارند و بازار به کلی کساد شده است.

برچسب‌ها