تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز از مهار آتش‌سوزی مراتع روستای منشاد دهستان میانکوه در بخش ‌مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیدعلی باقری گفت: این حادثه جمعه ۳۰ خرداد اتفاق افتاد و با اقدام سریع و به موقع یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری مردم، مهار شد.

به گفته وی، این آتش‌سوزی به علت روشن کردن آتش از سوی برخی از شهروندان و مسافران صورت گرفت که با وزش باد به سمت ارتفاعات و مراتع منطقه، شعله‌ور شده بود .

باقری افزود: این روزها، آتش‌سوزی مراتعی که در سال‌های بی‌آبی با تنوع پوشش گیاهی، همچنان با طراوت باقی مانده و بعد از باران‌های اخیر به اوج زیبایی رسیده، در اثر سهل‌انگاری، به یکی از خبرهای پرتکرار مبدل شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز از مردم خواست با توجه به خشکی علوفه‌های مرتعی از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش‌سوزی در این مناطق، موضوع را بلافاصله به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

این دومین حادثه آتش‌سوزی در مراتع مهریز طی هفته آخر خرداد بود و آتش‌سوزی مراتع اردشکن کنج‌کوه دهستان تنگچنار نیز چند روز پیش مهار شد.

روستای منشاد با ۲ هزار نفر جمعیت در  ۳۰ کیلومتری شهر مهریز در استان یزد قرار دارد.

عرصه‌های منابع طبیعی مهریز ۶۰۰ هزار هکتار وسعت دارد.