فرماندار شهرستان ریگان گفت: گردوغبار شدید راه ارتباطی ۲۳ روستای ریگان را مسدود و این شهرستان را در حالت هشدار قرار داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  امین باقری بیان کرد: گردوغبار شدید به همراه طوفان شدید شن از صبح چهارشنبه ۲۸ خرداد تاکنون مشکلاتی برای کویرنشینان شرق استان به وجود آورده است.

او اظهار کرد: گردوغبار شدید علاوه بر کاهش دید در محور ترانزیت ریگان راه‌های روستاهای در حاشیه کانون بحران‌های فرسایش بادی را بست.

فرماندار ریگان ادامه داد: طوفان و گردوغبار به فضای سبز شهری، نخیلات و مزارع یونجه شهرستان خسارت وارد کرد.  کارشناسان در حال برآورد خسارت ریالی هستند.

باقری افزود: وضعیت شهرستان نیز در حالت هشدار و آماده‌باش قرار دارد. تاکنون گردوغبار ۹شهروند ریگانی را راهی مراکز درمانی کرده است که به دلیل تشدید گردوغبار امکان افزایش بیماران تنفسی وجود دارد.

فرماندار ریگان ادامه داد: از شهروندان ریگانی می‌خواهیم تا فروکش کردن گردوغبار در منازل خود بمانند. مراکز بهداشتی درمانی، پلیس راه و هلال احمر برای امدادرسانی به اهالی روستاهای گرفتار در گردوغبار آماده هستند.

او عنوان کرد: هم اکنون ۶۷روستای شهرستان در محاصره شدید گردوغبار و طوفان شن قرار دارند.  گردوغبار ۱۶روستای ریگان را خالی از سکنه و ۱۵۰روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است.

ریگان تا مرکز کرمان ۲۸۵کیلومتر فاصله دارد.