مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گیاهان دارویی در فصل برداشت با کمترین قیمت خریداری و وارد بازار سیاه می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ‌ محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد انشگاهی خراسان جنوبی  گفت: گیاهان دارویی در فصل برداشت با کمترین قیمت خریداری و وارد بازار سیاه می‌شوند و بخش اقتصادی این محصولات در کشور در دست بنگاه‌هایی است که سود آن به دست تولیدکننده بازگردانده نمی‌شود.

وی افزود: آخرین زنجیره ارزشی گیاهان دارویی فروش و صادرات محصولات است، نداشتن صادرات و نرسیدن سود به دست تولیدکننده گیاهان دارویی باعث بی‌رغبتی کشاورز در کاشت اینگونه گیاهان می‌شود.

پویان ادامه داد: این زنجیره ارزشی نیازمند ترویج فرهنگ‌سازی دارد و باید قبل از تولید محصول، به کشاورزان مشاوره‌هایی در خصوص کاشت، داشت و برداشت گیاه کم‌آب‌بر داده می‌شود.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: باید به دنبال صادرات و ایجاد بازار فروش خوب برای گیاهان کم‌آب‌بر که عموما گیاهان دارویی نیز هستند باشیم.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی و جهادکشاورزی استان تلاش خود را در دادن اطلاعات و دانش کاشت وداشت و برداشت این گیاهان انجام داده است.

پویان عنوان کرد: صادارت گیاهان دارویی نیازمند تلاش ملی است و کشورهای حوزه خلیج فارس بازار فروش بسیار خوبی برای صادرات گیاهان دارویی است.