مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گیاهان دارویی در فصل برداشت با کمترین قیمت خریداری و وارد بازار سیاه می‌شوند.

گیاهان دارویی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ‌ محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد انشگاهی خراسان جنوبی  گفت: گیاهان دارویی در فصل برداشت با کمترین قیمت خریداری و وارد بازار سیاه می‌شوند و بخش اقتصادی این محصولات در کشور در دست بنگاه‌هایی است که سود آن به دست تولیدکننده بازگردانده نمی‌شود.

وی افزود: آخرین زنجیره ارزشی گیاهان دارویی فروش و صادرات محصولات است، نداشتن صادرات و نرسیدن سود به دست تولیدکننده گیاهان دارویی باعث بی‌رغبتی کشاورز در کاشت اینگونه گیاهان می‌شود.

پویان ادامه داد: این زنجیره ارزشی نیازمند ترویج فرهنگ‌سازی دارد و باید قبل از تولید محصول، به کشاورزان مشاوره‌هایی در خصوص کاشت، داشت و برداشت گیاه کم‌آب‌بر داده می‌شود.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: باید به دنبال صادرات و ایجاد بازار فروش خوب برای گیاهان کم‌آب‌بر که عموما گیاهان دارویی نیز هستند باشیم.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی و جهادکشاورزی استان تلاش خود را در دادن اطلاعات و دانش کاشت وداشت و برداشت این گیاهان انجام داده است.

پویان عنوان کرد: صادارت گیاهان دارویی نیازمند تلاش ملی است و کشورهای حوزه خلیج فارس بازار فروش بسیار خوبی برای صادرات گیاهان دارویی است.

کد خبر 522554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha