فرماندار یزد گفت: در صورت تداوم بی‌توجهی شهروندان به دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کرونا، محدویت‌های ماه‌های گذشته دوباره اعمال می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رستگاری در نشست پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان یزد افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات دولتی، بخش‌های خصوصی و در سطح شهرستان کمرنگ شده است.

وی ادامه داد: از شهروندان تقاضا می‌شود به رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند تا دوباره مجبور به اجرای تصمیمات مربوط به ایجاد محدودیت‌هایی که مشکلاتی را در روند عادی زندگی وارد می‌کند، نباشیم.

رستگاری بیان کرد: غربالگری مسافران شهرستان یزد باید با جدیت دنبال شود. در این بین، خانه‌های مسافر بیش از همیشه زیر ذره‌بین هستند.

فرماندار یزد گفت: فعلا تصمیمی برای تعطیلی بخش‌هایی که در هفته‌های گذشته با محدودیت فعالیت همراه بودند، اخذ نشده است. بیشترین تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش در فروشگاه‌ها، پاساژها و سطح شهرها است.

وی افزود: نیروی انتظامی بر تالارها نظارت جدی دارد و تالارهای متخلف پلمب می‌شوند. برخی از فعالیت‌ها مانند برگزاری مراسم عروسی، ترحیم و  برنامه‌های تجمعی طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنان ممنوع است.

رستگاری اضافه کرد: بازدیدهای گروهی مرکز بهداشت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و فرمانداری از تمامی صنوف با جدیت دنبال می‌شود و در صورت  مشاهده رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و ازدحام بیش از ظرفیت از صوی اصناف، آن واحد پلمب می‌شود.