رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از انجام ۳۰ عملیات اطفای حریق مراتع در زنجان خبر داد و گفت: درواقع طی سه روز گذشته، روزانه ۱۰ عملیات اطفای حریق انجام‌شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجید امیرفضلی شنبه هفدهم خرداد اظهار کرد: با آغاز فصل گرما یکی از وسیع‌ترین حریق‌هایی که از نظر آماری رتبه بیشتری در فصل تابستان دارد، از همین رو آتش‌سوزی علف‌های هرز موجب خسارت بسیاری می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: تابستان گرمای فصلی و کمبود آب و رطوبت موجب خشک شدن علف‌های هرز در سطح باغات و مزارع می‌شود، در برخی از مواقع سهل‌انگاری و عدم آگاهی موجب بروز بسیاری از آتش‌سوزی‌های باغات، جنگل و مراتع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آتش زدن علف‌های هرز، کاه و... سبب بروز حریق‌های وسیعی در سطح باغات، مزارع و حتی جنگل و مراتع بر جای می‌گذارد که خسارات سنگینی را در بردارد، از همین رو از شهروندان می‌خواهیم از انداختن ته سیگار روشن، ذغال گداخته و روشن کردن آتش در چنین مکان‌هایی که می‌تواند عامل بروز آتش‌سوزی شود، خودداری کنند.

امیرفضلی افزود: از باغ‌داران نیز می‌خواهیم به‌منظور جلوگیری از سرایت آتش‌سوزی‌های احتمالی و بروز خسارات مالی، برای علف‌زنی و ایجاد مانع در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان افزود: باوجود توصیه‌های ایمنی همچنان آمار آتش‌سوزی بالاست، فقط در سه روز گذشته ۳۰ عملیات اطفای حریق مربوط به مراتع و... انجام‌شده است.