دبیر هیات کشتی خوزستان گفت: حضور ۲ تیم از خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی کشور قطعی است و امیدواریم شاهد درخشش دوباره نمایندگان استان در این مسابقات باشیم.

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدامین کجباف جمعه ۱۶ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی صحبت هایی که با مسئولان ۲ تیم سینا صنعت ایذه و آریو برزن بهبهان داشتیم این تیم‌ها حضورشان در لیگ برتر قطعی است؛ همچنین تیم دانشگاه آزاد دیگر نماینده استان در لیگ سال گذشته بود که حضورش در رقابت های امسال قطعی نیست.

وی خوزستان را قطب اصلی کشتی فرنگی در کشور دانست و افزود: ظرفیت این رشته در استان به حدی است که اگر اسپانسر و حامی مالی وجود داشته باشد می توان شاهد سه یا چهار تیم خوزستانی در لیگ برتر بود.

دبیر هیات کشتی خوزستان با اشاره به اینکه رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی با اعلام سازمان لیگ از مردادماه سال جاری آغاز خواهند شد، گفت: این موضوع به شرایط کشور بستگی دارد و امیدواریم هر چه زودتر بیماری کرونا ریشه کن شود تا شاهد رویدادهای مختلف کشتی در سطح کشور باشیم.

وی عنوان کرد: کشتی جزو ورزش های درگیر محسوب می‌شود و هنوز اجازه فعالیت آن از سوی ستاد مبارزه با کرونا صادر نشده است از طرفی خوزستان اکنون در شرایط قرمز قرار دارد و کشتی گیران تمرینات خود را در خانه دنبال می‌کنند.

کجباف درخصوص برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی گفت: بی‌شک این موضوع به سود تمام کشتی‌گیران است و همه آنها شانس پوشیدن دوبنده تیم ملی را دارند از طرفی برترین‌های ایران به تورنمنت های مختلف اعزام می شوند.

وی افزود: تاکنون همه ورزشکاران استان که به تیم ملی راه پیدا کرده‌اند از کانال مسابقات انتخابی عبور کردند لذا این موضوع هیچ فرقی به حال آنها ندارد از طرفی انگیزه کشتی‌گیران را برای حضور در میادین بین‌المللی بیشتر می‌کند.