شهردار نقده گفت: ویروس کرونا درآمد رانندگان تاکسی این شهرستان را نصف کرد.  

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی ثروت، شهردار نقده در استان آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به کاهش تردد مسافر درون شهری به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، میزان درآمد رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری با کاهش ۵۰ درصدی رو به رو بوده و این مهم بر گذران زندگی و معیشت آنان تاثیر گذاشته است.  

وی اضافه کرد: ۴۱۷ دستگاه تاکسی درون شهری، ۲۶۵ تاکسی تلفنی درون شهری، ۶۷ تاکسی مسیر نقده ـ محمدیار و ۸ تاکسی ون در نقده به ارائه خدمات می‌پردازند، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد این رانندگان، تنها منبع درآمد و گذران زندگی شان از همین بخش بوده که بیشترین آسیب را از شرایط به وجود آمده متحمل شده‌اند.  

ثروت تصریح کرد: طبق برآوردهای به عمل آمده، در شرایط عادی و در روزهای قبل از شیوع ویروس کرونا، تعداد مسافرانی که از هر تاکسی درون شهری استفاده می‌کردند ۱۲۰ نفر و تعداد سرویس یک تاکسی آژانس تلفنی ۲۰ سرویس بوده است که با شیوع این ویروس و محدودیت‌های اعمال شده این میزان به ترتیب به ۶۰ مسافر و ۱۰ سرویس کاهش یافته است.  

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تردد درون شهری یا به بخش‌های تابعه شهر از الزامات مهم برای فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و اداری است، و همه بخش‌های حمل و نقل عمومی با خسارت مواجه بوده‌اند، اما می‌توان گفت که تاکسی‌های درون شهری و آژانس‌های تلفنی بیشترین خسارت را در بخش حمل و نقل عمومی متحمل شده‌اند.  

ثروت در رابطه با اقدامات انجام شده در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مسافران و رانندگان اظهار کرد: به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان ابلاغ شده است که بیش از ۳ مسافر سوار نکنند و در ارائه خدمت به شهروندان نکات بهداشتی را رعایت کنند.  

وی اضافه کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا، هر روز یا چند روز یک بار با استقرار اکیپ‌های مخصوص در معابر شهری نسبت به ضدعفونی ناوگان عمومی، تاکسی‌های درون شهری و بین شهری و آژانس‌های تلفنی، اقدام شده است.  

شهردار نقده به نوسازی حمل و نقل عمومی عمومی نیز اشاره کرد و گفت: نوسازی تاکسی‌های فرسوده با سن بالای ۱۰ سال در دستور کار این شهرداری قرار دارد و تا به حال نیز حدود ۶۰ درصد از تاکسی‌های فرسوده نوسازی شده است.