تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: در ماه رمضان امسال ۳۰ تَن از زندانیان با بدهی ۲۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به همت این استاد آزاد شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا مرادی‌پور ‌شنبه ۱۰ خرداد افزود: این مبلغ با برگزاری جلسه‌های صلح و سازش ۱۳ میلیارد ریال از طریق گذشت شکات، پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با کمک خیران و یک میلیارد، ۳۵۰ میلیون ریال نیز از طریق پرداخت وام قرض‌الحسنه و پرداخت ۶۰۰ میلیون ریال از طریق خانواده زندانیان، تامین شده‌است.

وی بیان کرد: از تعداد ۳۰ زندانی آزاد شده، ‌ ۲۹ نفر مرد و یک نفر زن است. همچنین از این تعداد، یک نفر زندانی دیه غیرعمد، ‌ ۲۵ نفر زندانی جرایم مالی و چهار نفر زندانی نفقه بوده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۱۱۰ زندانی غیرعمد در زندان‌های قم هستند که بدهی نیمی از این تعداد مشمول ستاد دیه می‌شود و بدهی سایر افراد رقم‌های درشت است.

به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه قم،  با توجه به شیوع ویروس کرونا، ‌ آیین گلریزان امسال با تبلیغ در فضای مجازی و دیدار حضوری با برخی خیران انجام شد.

وی افزود: در راستای این برنامه ۱۸ میلیارد ریال جمع‌آوری شد که ۲ میلیارد ریال نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

مرادی پور خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۵۴ تن به همت ستاد دیه این استان آزاد شدند. بدهی این افراد ۸۲ میلیارد ریال بود که ۳۴ میلیارد ریال به‌وسیله گذشت شکات، ‌۳۸ میلیارد ریال با پرداخت وام قرض‌الحسنه و کمک خیران و ۱۰ میلیارد ریال نیز از سایر منابع تامین شد.

برچسب‌ها