مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد ناوگان این سازمان را قدیمی و فرسوده خواند و گفت: به بسیاری از این خودروها خسارت زیادی زده شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حمید علیرضایی چهارشنبه ۷ خرداد افزود: با فرا رسیدن فصل گرما، آمادگی کامل از سوی پرسنل آتش‌نشانی خرم‌آباد برای پیشگیری و مهار حریق وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای کنترل و کاهش آتش‌سوزی‌ها همکاری لازم را با منابع‌طبیعی و جهادکشاورزی داریم، ضمن این‌که تاکنون چندین جلسه با شهرداری، مدیریت بحران و فرمانداری شهرستان در این خصوص برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در مراتع و مزارع عامل انسانی دارند. این عامل موجب شده ۷۰ درصد توان نیروهای سازمان در این راه صرف شود، حال این‌که می‌توان این ظرفیت را در بخش آموزش و توانمندسازی پرسنل به‌کار گرفت.

این مسئول یادآور شد: متاسفانه تمامی خودروهای آتش‌نشانی ویژه اطفای حریق شهری بوده و کارایی لازم برای جنگل‌ها و مراتع را ندارد و تنها قادر به خاموش کردن آتش در سطح شهر هستند.

علیرضایی ناوگان سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد را قدیمی و فرسوده خواند و گفت: به بسیاری از این خودروها طی سیل گذشته و همچنین عملیات ضدعفونی و گندزدایی خسارت زیادی زده شده است.

وی تصریح کرد: خریداری تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی مستلزم صرف هزینه بالایی است و منابع شهرداری کفاف تامین خرید آن را نمی‌دهد، از این‌رو نیازمند همکاری مسئولان ارشد استان برای تامین منابع مالی برای تحقق این مهم هستیم.