مجسمه حکیم «عمر خیام» که بیش از ۴۰ سال در بوستان لاله قرار گرفته است، در گذر زمان دچار تخریب و آسیب دیدگی شده بود که سال گذشت مرمت این مجسمه ارزشمند به همت سازمان زیباسازی شهر تهران شروع و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: مجسمه حکیم عمر خیام از کارهای ارزشمند استاد «ابوالحسن صدیقی» است که ۴۰ سال پیش ساخته و در بوستان لاله نصب شده است. گذر زمان و عواملی چون باد و باران سبب تخریب بخش هایی از این مجسمه شده بود که اواسط سال گذشته این موضوع توسط سازمان زیباسازی شهر تهران بررسی و عملیات مرمت آن شروع شد. 
«ابراهیم اسکندری» که مرمت مجسمه خیام را انجام می دهد، می گوید: «مرمت این مجسمه که کار استاد صدیقی است، برای من مانند کلاس درس می باشد و سعی می کنم آن را به بهترین نحو انجام دهم.»
به گفته او شستشو، لایه برداری و ترمیم قسمت های شکست، کارهایی هستند که انجام شده اند و عملیات مرمت در مراحل پایانی قرار دارد.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه به زودی این مجسمه رونمایی و در معرض دید عموم قرار می گیرد، می گوید: « کارهایی که برای مرمت این مجسمه انجام شده جزء مرمت های درجه یک مجسمه های فاخر تهران است.»
«فرزاد طالبی» ادامه می دهد: « مجسمه‌هایی که در فضای عمومی شهر قرار می گیرند در معرض آسیب هستند و مرمت مستمر و مدام و البته علمی آنها جزء وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران است.»

فرزاد طالبی