مدیر عامل شرکت تعاونی زعفران‌کاران روستای وامنان شهرستان آزادشهر گفت: شیوع کرونا دریافت مجوز از دستگاه‌های مرتبط برای عرضه زعفران را به تاخیر انداخت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ذبیح‌الله عادلی اظهار داشت: شرکت تعاونی زعفران‌کاران وامنان با ۹۵۰ عضو، بیش از یک میلیارد ریال سرمایه دارد و اعضا و سرمایه آن همچنان رو به افزایش است.

وی بیان کرد: یکی از نتایج و اهداف عرضه زعفران با برند وامنان، جلوگیری از خام‌فروشی و همچنین فراهم‌کردن زمینه اشتغال افراد بیشتر با راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی است.

مدیر تعاون روستایی گلستان نیز گفت: در پایان فصل برداشت قبل، این شرکت ۴۰۰ کیلوگرم زعفران و ۱۰۰ کیلوگرم ریشه زعفران را در حمایت از بهره برداران منطقه و ممانعت از سوء استفاده دلالان، در فاصله زمانی آبان تا خرداد پارسال خریداری کرد.

نورمحمد کوچکی اظهار داشت: شرکت تعاونی زعفران کاران وامنان تاکنون کد بهداشتی برای ارئه محصول با برند خود را دریافت کرده و به احتمال فراوان این محصول امسال وارد بازار خواهد شد.

زراعت زعفران در روستای وامنان از حدود ۲۰ سال قبل آغاز و گرایش به ایجاد مزارع جدید در زمین‌های منطقه طی یک دهه اخیر گسترش یافت.

بخش عمده زعفران تولیدی گلستان به صورت فله‌ای و توسط بهره‌برداران در شهر مشهد به‌فروش می‌رسد.

از سطح بیش از ۴۰۰ هکتار مزارع زعفران ایجاد شده در استان ۳۲۱ هکتار آن در سال زراعی قبل بارور بود.