فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم گفت: تردد هر نوع کامیون یا وسایط نقلیه سنگین در مسیر راه‌های ارتباطی خلخال - استان گیلان در تعطیلات عید فطر ممنوع است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ علیرضا صحبتی اظهار کرد: با توجه به افزایش قابل توجه تردد خودروها در مسیرهای خلخال و منتهی به استان گیلان و به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه حوادث رانندگی ناشی از افزایش بار ترافیکی جاده‌ها و همچنین ارتقای ایمنی خودروها، تردد کامیون‌ها و وسایط نقلیه سنگین به استثنای تانکرهای حامل سوخت بارگیری شده به مقصد خلخال در این مسیرها و جاده‌های خلخال به اسالم و خلخال به پونل از امروز سوم خرداد  تا روز سه‌شنبه ششم خردادماه ممنوع است.

وی بیان کرد: مراتب ممنوعیت کامیون و وسایط نقلیه سنگین در مسیرهای منتهی به استان گیلان به اطلاع متصدیان کارگاه‌های تولید شن و ماسه دانه‌بندی شده خلخال رسیده، در صورت مشاهده کامیون‌های حامل بار شن و ماسه از خلخال به مقصد استان گیلان علاوه بر توقف و توقیف خودرو حامل بار به مقصد گیلان متصدی کارگاه بارگیری شده کامیون نیز تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم اضافه کرد: طرح ممنوعیت تردد کامیون‌های حامل شن و ماسه در راه‌های ارتباطی خلخال - گیلان با هدف آسایش و رفاه میهمانان و مسافران تعطیلات عید فطر در راه‌های ارتباطی منتهی به استان گیلان در این شهرستان اجرا می‌شود، ماموران پلیس راه اردبیل در جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل مستقر شده و با رانندگان خاطی اعمال قانون خواهند کرد.

سرهنگ صحبتی افزود: به‌رغم تشدید قوانین سخت برای پیشگیری از تردد کامیون‌های با بار غیرمجاز شن و ماسه از این شهرستان به مقصد شهرستان‌های مختلف استان گیلان، این کار همچنان توسط رانندگان متخلف کامیون و بیشتر بصورت شبانه انجام می‌شود.

او گفت: حرکت کامیون‌های با بار سنگین و غیرمجاز در این راه ها علاوه بر افزایش احتمال وقوع حوادث رانندگی در جاده‌های فرعی و کم‌عرض خلخال به گیلان منجر به تخریب آسفالت راه‌های ارتباطی شهرستان خلخال و وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر به زیرساخت‌های منطقه در سال‌های اخیر شده است.

سرهنگ صحبتی اظهارکرد: حرکت کاروانی کامیون‌های حامل بار شن و ماسه به‌ویژه شب هنگام برای فرار از دست ماموران پلیس راه احتمال بروز حوادث رانندگی در راه‌های مه‌گیر منتهی به استان گیلان را افزایش می‌دهد.