رئیس منابع طبیعی دره‌شهر از اجرای ۱۰۰ کیلومتر آتش‌بُر در منطقه کبیرکوه دره‌شهر برای جلوگیری از آتش‌سوزی در ایام تابستان ۹۹ خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبستان، آرش مزبانی اظهار کرد: این طرح در دو بخش مرکزی و ماژین با احداث آتش‌بُر از طریق شخم زدن مناطق جنگلی، ایجاد آتش‌بُر در پارک‌ها و کنار درختان حاشیه جاده دره‌شهر- پلدختر و دره‌شهر- بدره به طول ۱۰۰ کیلومتر در حال اجرا است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است، احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و همچنین درختکاری‌های حاشیه جاده جلوگیری می‌کند.

مزنانی افزود: همچنین با کمک هنرمندان شهرستان هشدارهای ضدحریق بر سنگ‌های بی‌جان کبیرکوه نقش بسته است.

رئیس اداره منابع طبیعی دره‌شهر با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان (اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو) دارند افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده (جنگل‌ها و مراتع) در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.

دره‌شهر در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی ایلام قرار دارد. وسعت این شهرستان ۱۰۲ هزار هکتار است که از این مقدار ۷۸ هزار هکتار معادل ۸۰ درصد آن را جنگل و مرتع تشکیل داده است.

مزبانی تصریح کرد: از تمام همشهریان و طبیعت‌دوستان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان ایلام را یاری کنند.