سرپرست امور آبفای حسن‌آباد شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران (شهرری) گفت: ۶۷۰ متر از شبکه آب حسن آباد فشافویه برای تامین آب انشعاب‌های جدید و تعادل بخشی فشار شبکه با صرفه جویی ۴۰ درصدی در هزینه‌های اجرایی، توسعه یافت و نوسازی شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس زنگویی اظهار کرد: طرح توسعه و نوسازی شبکه آب در حسن آباد با هدف تامین آب انشعاب‌های جدید واگذاری شده، تعادل بخشی فشار شبکه در برخی مناطق دارای افت فشار، کاهش حوادث شبکه و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان از نظر کمیت و کیفیت آب انجام شده است.

زنگویی افزود: عملیات اجرایی این طرح توسعه از نیمه فروردین ماه ۹۹ با انجام عملیات لوله‌گذاری به طول ۲۰۰ متر از جنس چدن داکتیل و به قطر ۱۰۰ میلی متر در خیابان انقلاب حسن آباد آغاز  و طی آن ضمن آبرسانی به ۲۵ انشعاب جدید، فشار آب خیابان انقلاب تامین و متعادل شده است.

وی ادامه داد: در ادامه این طرح برای تامین فشار آب خیابان شریفی و مشترکین پروژه مهستان و همچنین آبرسانی به پارک بزرگ و جدیدالاحداث سردار شهید قاسم سلیمانی، در خیابان شریفی ۲۵۰ متر لوله گذاری انجام شد.

این مسئول به توسعه و نوسازی بیش از ۶۹۰ متر از شبکه آب حسن آباد در سال جاری با چهار میلیاردریال اعتبار اشاره کرد و  گفت: عملیات لوله گذاری به طول ۲۲۰ متر از جنس چدن داکتیل به قطر ۱۰۰ میلی متر در خیابان امام رضای ۲۱ برای آبرسانی به ۳۰ اشتراک این خیابان و تامین فشار قسمت جنوبی پروژه مسکن مهر البرز، بخش دیگری از این طرح بود که به همت گروه امداد و بهره برداری امور آب و فاضلاب حسن آباد و با نظارت و همکاری دفتر معاونت مهندسی توسعه آبفای منطقه  ۶ تهران (شهر ری) انجام شد.

زنگویی اضافه کرد: شبکه آب حسن آباد به دلیل توسعه و گسترش روزافزون حوزه شهری،  همواره نیازمند توسعه و نوسازی است و این کار در سال ۹۹ نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.

حسن آباد فشافویه با ۷۰ هزار جمعیت شهری و ۳۷ روستا در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرستان ری در مسیر جاده قدیم تهرانقم واقع است و امور آب و فاضلاب این شهر به ۱۱ هزار و ۷۶ مشترک آب خدمات رسانی می‌کند.