اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور اخطاریه‌ای نسبت به وقوع سیلاب‌های محلی در مناطق غربی استان تا اواخر امروز پنجشنبه هشدار داد.

به گزارش همشهری آنلاین بر اساس این اخطاریه جوی، با تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی از روز پنجشنبه یازدهم اردیبهشت ماه جاری تا اواخر این روز، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی بیشتر مناطق و بارش بارش تگرگ و وقوع صاعقه مناطق مستعد استان را در بر می‌گیرد.

اثر این مخاطره لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، آب‌گرفتگی معابر عمومی، شکل‌گیری روان‌آب و سیلابی شدن مسیلها در مناطق مستعد  پیش‌بینی شده است.

هواشناسی اصفهان با صدور این اخطاریه، توصیه‌هایی مانند اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی و پیش بینی تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آب گرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق مستعد را به مردم گوشزد کرد.

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار بر روی استان برای امروز است اظهار داشت: وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان بصورت نیمه ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعدوبرق و احتمال وقوع صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با ایرنا ادامه داد : وقوع روان آب و اختلال در تردد شهری و جاده‌ای دور از انتظار نیست.

وی گفت: دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان برای کلانشهر اصفهان در روز جمعه (فردا)، هوای کمی ابری و مه صبحگاهی گاهی افزایش ابر و وزش باد  و برای روز شنبه، هوای نیمه ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و رگبار پراکنده و احتمال رعدوبرق پیش بینی کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی، بارش‌های رگباری و همرفتی، امروز همه مناطق استان را دربرمی‌گیرد.

منصور شیشه‌فروش  با بیان‌اینکه اینگونه بارش‌ها بطور معمول نیمه دوم روز تا شب را فرامی‌گیرد، افزود: متناسب با این پیش‌بینی‌ها، روز گذشته جلسه مدیریت بحران و ستاد سیل استان در آب منطقه‌ای اصفهان برگزار و ارتباط ویدئو کنفرانسی با شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها،  فرمانداری‌های و دستگاه‌های امدادی مدیریت بحران همه شهرستان‌ها برای پیشگیری از وقوع اختلالات در ترددها برقرار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: برای تقویت سیل‌بندها و بررسی مجدد اطراف راه‌ها به اداره راه استان تاکید صورت گرفت و دهیاری‌ها هم مکلف به بازدید فنی از آبراهه‌ها، مسیرهای رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها شدند.

وی بیان کرد: بررسی فنی بندهای آبخیزداری و ایمن سازی و کنترل ورود و خروج این طرح‌ها  هم به منابع طبیعی این استان واگذار شد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ۷۰ گروه کنترلی از آب منطقه‌ای در مسیل‌های مختلف حضور دارند، اضافه کرد: آبراهه‌ها و مسیل‌ها در مناطق شمال و شرق استان و مناطق بیابانی با یک بارش فعال می‌شوند و سیل به راه می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری هم در ۴۱ پایگاه در حالت آماده‌باش قرار دارند و به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کنند.      

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پیش‌بینی نقطه‌ای سیلاب‌های ناگهانی و اطلاع‌رسانی محلی در این زمینه بوسیله اداره کل هواشناسی به شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها و مردم مناطق مختلف از طریق پیامک انجام خواهد شد.

برچسب‌ها