تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: قیمت زولبیا و بامیه در ماه‌مبارک‌رمضان امسال در بازار این استان نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۸، ۱۶ درصد بیشتر شد.

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد سردارزاده افزود: قیمت زولبیا و بامیه توسط اتحادیه قنادان استان کردستان تعیین و به تصویب کارگروه تنظیم بازار نیز رسیده است، هرکیلوگرم زولبیا و بامیه ممتاز به قیمت ۲۲ هزار تومان و نرخ درجه یک آن هرکیلوگرم ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی قیمت هرکیلوگرم زولبیا و بامیه درجه ۲ در بازار استان را ۱۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این میزان افزایش قیمت زولبیا و بامیه در نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه آن به‌ویژه گرانی شکر اتفاق افتاده است.

سردارزاده تاکید کرد: بازرسان این سازمان در ماه‌مبارک‌رمضان به‌طور ویژه برعرضه کالاهای اساسی در بازار نظارت دارند و مردم هم درصورت مشاهده هرگونه تخلف و گران‌فروشی می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و موارد تخلف را اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه از یکم اسفند سال ۹۸ تا ۳۱ فروردین سال ۹۹، ۱۸ هزار و ۴۴۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در بازار استان انجام شد، اظهارکرد: در نتیجه این بازرسی‌ها توسط کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ۸۳۶ تخلف احراز شد.

سردارزاده با بیان اینکه تخلفات احراز شده در قالب ۷۰۷ فقره پرونده به ارزش ریالی ۱۳ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، اضافه کرد: در این مدت ۹۲۶ مورد گزارش مردمی به شیوه تلفنی، کتبی و حضوری نیز در خصوص تخلفات صنفی به این سازمان ارائه شده است.