رئیس اداره نظارت بر امورحیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: توله خرس پیدا شده در مریوان قرار است به پارک طبیعت پردیسان در تهران انتقال داده شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حیدر ویسی اظهارکرد: اواخر فروردین ۹۹ یک قلاده خرس ماده در حدود اراضی روستای بلچه سور از توابع مریوان به دلیل بیماری تلف شده بود.

وی اضافه کرد: خرس تلف شده دارای یک توله سه ماهه بود که برای حفظ جان، نگهداری و پرورش او به اداره حفاظت محیط زیست مریوان و سپس سنندج منتقل شد.

رئیس اداره نظارت بر امورحیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه توله خرس تا ۳ سالگی وابسته به مادر خود برای حفاظت و تغذیه است، گفت: از آنجا که این توله در سن حساسی قرار دارد امکان نگهداری آن در استان وجود ندارد.

ویسی بیان کرد: این توله خرسه ۳ ماهه به پارک طبیعت پردیسان تهران  انتقال داده می‌شود و تا به سن یک تا۲ سالگی برسد آن موقع در خصوص اینکه کجا فرستاده شود تصمیم لازم گرفته خواهد شد.

وی اظهارکرد: بازگشت این توله به طبیعت دیگر ممکن نیست و به احتمال زیاد بعد از بزرگ شدن به باغ وحش انتقال داده می‌شود.

حبیب الله دبستانی یکی از محیط‌بانان شهرستان مریوان که چند روز مسئول نگهداری این توله خرس بود، گفت: یکی از باغداران روستای بلچه‌سور محیط‌بانان را در جریان پیدا کردن این بچه خرس در فاصله یک و نیم کیلومتری از لاشه خرس مادر قرار داد.

وی اضافه کرد: با همکاری مردم روستاهای بلچه‌سور و ماموله و تمام باغداران از منطقه‌ای که لاشه خرس مادر پیدا شده بود بازدید کردیم ولی بچه خرس دیگری را پیدا نکردیم.

کردستان دارای ۵ منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت ۳ هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است.