معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: ۲۰ هزار واحد صنفی استان به منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در حین فعالیت در سامانه سلامت ثبت‌نام و کد رهگیری دریافت کرده‌اند.

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، منوچهر حبیبی در نشست کارگروه کمیته هفت‌گانه کرونا در استان قزوین با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد صنفی و صنعتی استان قزوین وارد سامانه سلامت شده و ثبت نام کردند، اضافه کرد: در شرایط فعلی تمام فعالیت صنوف و واحدهای کم‌خطر مشروط به رعایت اصول بهداشتی است.

وی با بیان اینکه در برخورد متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت جامعه اغماضی وجود ندارد و سلامت مردم از همه چیز مهم‌تر است، اظهار کرد: برخی اصناف در خصوص رعایت نکات بهداشتی دقت لازم را ندارند که باید به آنها هشدارهای لازم از سوی اتحادیه‌ها داده شود.

این مسئول گفت: برخی از مغازه‌داران در واحدهای صنفی با نصب نایلون فقط خود را در مقابل بیماری کرونا حفاطت می‌کنند و این در حالی است که حفظ سلامت مشتری نیز باید در اولویت باشد.

حبیبی بیان کرد: تیم‌های بازرسی و نظارت اصناف در رسیدگی به تخلفات با جدیت عمل کنند و اگر مورد مشکوکی مشاهده شد سریعا اقدامات قانونی در دستور کار قرار دهند چرا که مطالبه اصلی مردم تامین سلامت است و هیچ رفتار مخاطره آمیزی نباید این مهم را تهدید کند.

این مسئول اظهار کرد: مسئولان نمی‌توانند به دلیل مقابله با کرونا مردم را از خرید مایحتاج محروم کنند، اما مردم انتظار دارند نظارت کردن با جدیت ادامه یافته و اقلام خوراکی با نهایت سلامت بین آنها توزیع شود.

حبیبی به ممنوعیت ورود افراد غیر بومی به داخل استان تا ۳۰ فروردین ۹۹ اشاره کرد و گفت: علاوه بر این موضوع بر اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در پارک‌ها، بوستان‌ها و مراکز تفریحی و تفرجگاهی همچنان در حال اجراست و این مکان ها تعطیل بوده و اجازه تجمعات رسمی و غیر رسمی در استان داده نمی‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ادامه به مسائل بهداشتی واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: ورود و خروج کارگران در کارخانجات باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی باشد و مدیران عامل کارخانجات موظف هستند ماسک، دستکش و اقلام بهداشتی را برای تک تک کارگران تامین و محیطی سالم و بهداشتی برای کار فراهم کنند.

حبیبی تاکید کرد: هیچ کارخانه‌ای حق ندارد برای تست کرونا کارگران را به مراکز درمانی و بیمارستان معرفی کند و این موضوع علاوه بر هزینه بر بودن برای قشر کارگر، روند ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

وی بر شبکه توزیع و کیفیت ماسک و اقلام بهداشتی در استان تاکید کرد و گفت: قزوین در خصوص ویروس کرونا دارای روند نزولی است، اما این روند ناپایدار و شکننده است و با کوچکترین بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی دوباره شاهد اوج گرفتن بیماری و از بین رفتن زحمات انجام شده خواهیم بود که باید در این رابطه توزیع اقلام بهداشتی با محور کیفیت و قیمت مناسب مورد توجه مدیران قرار گیرد.

حبیبی افزود: مردم نباید به جز حفظ رعایت اصول بهداشتی در مقابل کرونا دغدغه گرانی در بازار داشته باشند و کنترل قیمت اجناس و کالاهای باید مستمر و با جدیت دنبال شود.

وی یادآور شد: دولت بسته‌های جامعی برای جبران خسارات مشاغل در نظر گرفته است و به محض جمع‌بندی ابلاغ می‌شود.