رئیس اوقاف گیلان از فعالیت ۱۳ کارگاه تولید ماسک در بقاع متبرکه استان و تولید ۱۰۵ هزار عدد ماسک خبرداد و گفت که تاکنون  ۱۳ هزار بسته بهداشتی نیز توزیع شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده اظهار کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۴۶ بسته سلامتی شامل مواد شوینده و ضد عفونی کننده، ماسک و ژل ضدعفونی کننده در مناطق، محروم استان گیلان توزیع شده است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: برای تهیه این اقلام بهداشتی ۵۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از محل موقوفات و کمک‌های خیرین هزینه شده است.

وی گفت: 13 کارگاه تولید ماسک مذکوردر شهرستان‌های آستارا، رودسر، رشت، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، لنگرود و آستانه اشرفیه واقع شده‌اند.

حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: تولید ماسک در بقاع متبرکه و توزیع در مناطق محروم و بیمارستان‌ها تا از بین رفتن اپیدمی کرونا ادامه خواهد داشت.

وی اعلام کرد: ادارات اوقاف گیلان با همکاری هیات امنا و خدام افتخاری بقاع متبرکه برای کمک به کسانی که در این ایام با سختی در تأمین معیشت مواجه شده‌اند اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی کرده است.

علیزاده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 2822 بسته مواد غذایی و اقلام ضروری در قالب بن کالا بسته‌های معیشتی و ارزاق بین نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: تهیه این بسته‌های معیشتی و حمایتی ۴۵۵ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان میلیون تومان هزینه داشته که از کمک‌های خیرین و عوائد موقوفات با نیات مرتبط انجام شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان اظهار کرد: از محل موقوفات دارای نیات مرتبط در شهرستان‌های رشت، لاهیجان و رودسر نان صلواتی در برخی محلات کم برخوردار توزیع شده است.