برای ارائه خدمات به شهروندان و پیشگیری از آبگرفتگی معابر و نهرها، همزمان با افزایش موج بارش های بهاری طرح لایروبی نهرهای رو باز و رو بسته، در تکه دهم پایتخت در دستور کار قرار گرفته است.

همشهری آنلاین / بهاره خسروی : سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست تکه دهم پایتخت، از اجرای طرح مستمر لایروبی نهرها خبر می دهد و می گوید: «با توجه به آغاز فصل بهار، بارش باران های بهاری و پیش بینی افزایش آن در روزهای اخیر، طرح ویژه لایروبی نهرها و اقدامات لازم برای مقابله با اثرات مخرب احتمالی بارندگی با هدف خدمت رسانی به شهروندان، شبانه روزی اجرا می شود.»
به گفته «محمدرضا افخم»، در این طرح تاکنون، عملیات لایروبی و پاکسازی 42 هزار 530 متر از نهرهای رو بسته، 13 هزار و 590 متر از نهرهای روباز، 27 حوضچه، رسوب گیری انجام شده است. همچنین همزمان با بارش باران، اکیپ های مجرب با تجهیزات کامل در نقاط آبگیر و حساس منطقه مستقر می شوند.
عملیات جمع آوری آب های سطحی از دیگر اقداماتی است که افخم برآن تاکید می کند و درباره آن توضیح می دهد: «پیش از آغاز فصل بارندگی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز آبگرفتگی در سطح منطقه صورت گرفته است و تاکنون نیز با وجود بارش های بهاری، مشکل آبگرفتگی و آب ماندگی در سطح معابر منطقه ایجاد نشده است.»