رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با قدردانی از عوامل ساخت سریال پایتخت گفت: برای بیان انتقاد ابتدا از عوامل سریال تشکر شود، بعد سیل نقدها را روانه کنید.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد مهدی زاهدی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «به عنوان یک ایرانی، گلایه دارم از کسانی که در دفتر کارشان با ماسک و دستکش و فاصله ۲ متری از همکارانشان نشسته اند و غیرمنصفانه نقد کردند و ندیدند زحمات شبانه روزی گروه سازنده سریال پایتخت را که تا آخرین روز اسفند ۹۸ با عشق به هموطنان و بدون در نظر گرفتن خطرات ویروس منحوس کرونا کنار هم نشستند، بازی کردند و ساختند تا بتوانند برای ساعتی در این ایام سخت و پر از دلهره، لبخند را بر لبان مردم بنشانند؛ که البته مردم با نشستن پای تلویزیون در ساعت پخش این سریال و تبدیل آن به پر مخاطب ترین و محبوب ترین سریال تلویزیونی، به حق جواب زحمات این گروه هنری را دادند.

انتظار بود اگر انتقادی داشتید آن را در زمانی مناسب بیان می کردید و شایسته تر بود ابتدا از عوامل سریال تشکر می شد و بعد سیل نقدها را روانه می کردید. امیدوارم بیش از این، قدردان تلاش هنرمندان عزیز کشورمان باشیم. خدا قوت به همه عوامل سریال جذاب پایتخت. »

سریال پایتخت در ایام نوروز از شبکه یک سیما پخش می‌شود که عده ای نسبت به برخی از قسمت های آن انتقاداتی را مطرح کرده‌اند.