تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از تشدید بازدیدهای نظارتی و اجرای بیش از ۳۲۰ بازدید از تاسیسات گردشگری سطح استان خبر داد.

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد تجری گفت: باهدف پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای پیشگیری از شیوع این ویروس به تأسیسات گردشگری استان ارسال شد و برای اجرای دقیق و کامل اقدامات پیشگیرانه متناسب با این دستورالعمل‌ها، تیم‌های نظارتی در سطح استان تشکیل‌ شده است.

او تاکید کرد: از ۲۹ اسفندماه ۹۸ تا کنون ۳۲۵ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری استان گلستان صورت گرفته است. ازاین تعداد ۹۸ مورد بازدید از مراکز اقامتی، ۱۵۰ مورد بازدید از مراکز پذیرایی و بین‌راهی، ۱۲ مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۶۵ مورد بازدید از سایر مراکز و تاسیسات گردشگری استان انجام شده است.

تجری اضافه کرد: این بازدیدها با هدف تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین تاکید بر اجرای همه مفاد دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صورت گرفته است.

این مسئول گفت: در روند بازدیدهای نظارتی که از سطح استان با همراهی دستگاه‌هایی، چون نظارت بر اماکن عمومی اجرا می‌شود، از فعالیت ۴ واحد اقامتگاه خانه مسافر غیرمجاز در شهرستان‌های گرگان و بندرترکمن که بی‌توجه به شرایط موجود اقدام به پذیرش مسافران می‌کردند، جلوگیری شد.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری استان در طول نوروز ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم اجرای دستورالعمل پیشگیری از کرونا ویروس با واحدهای خاطی برخورد جدی خواهد شد.