فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی شهید سرلشکر غلامرضا مخبری زنجان گفت: تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان برای عملیات مردم‌یاری و ضدعفونی اماکن و معابر به استان گیلان اعزام شدند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ داوود حمدی در رابطه با اعزام تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان به استان گیلان، گفت: در راستای فرمان مقام معظم رهبری و دستور سلسله مراتب فرماندهی، تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان برای انجام عملیات به استان گیلان اعزام شدند.

وی با بیان این‌که عملیات محول شده برای مردم‌یاری و ضدعفونی اماکن و معابر استان گیلان است، افزود: هم‌اکنون تیپ ۲۱۶ شهید مخبری زنجان در استان گیلان مستقر شده است.

تیپ ۲۱۶ زرهی شهید غلامرضا مخبری زنجان با استفاده از دوربین‌های فوق‌پیشرفته حرارتی (تب‌سنج)، توزیع اقلام بهداشتی از جمله دستکش، ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده، ایزوله کردن خودروهای سواری و باربر در خروجی شهرها و غربال‌گری در ایستگاه‌های پایش سطح شهرهای گیلان، اقدام به غربالگری در این استان کردند.

هم‌اکنون عملیات مردم‌یاری و ضدعفونی اماکن و معابر در شهرهای شفت، فومن، صومعه‌سرا و رشت در حال انجام است. قابل ذکر است، تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان با شناسایی و انتقال افراد مشکوک از شهرستان‌ها و روستاها به بیمارستان‌های استان گیلان، ضدعفونی کردن معابر و سطوح شهرهای فوق و پخش پک‌های بهداشتی در بین مردم در سطح شهر، در تلاش است به ریشه‌کنی این ویروس در منطقه یاری رساند.