تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

رییس شورای میراث فرهنگی ابرکوه گفت: خانه‌های قدیمی سید محمدحسین عظیمی و اسفندیار و همچنین قلعه روستای رحیم آباد این شهرستان در اسفند ماه جاری در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد کاظمی نسب  افزود: خانه عظیمی به شماره ۳۲۵۷۲، خانه اسفندیار با شماره ۳۲۷۹۸ و  قلعه رحیم آباد هم با شماره ۳۲۸۰۱ که مربوط به دوره قاجاریه است، ثبت ‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در دیماه ۹۸ نیز دومین درخت کهنسال ابرکوه معروف به «سرو صحافی‌ها» با شماره ۵۵۲، در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه ثبت ملی آثار تاریخی و طبیعی زمینه جذب اعتبار و مرمت آنها را فراهم می‌کند، اظهار کرد: از مجموع ۴۰۰ اثر شناسایی شده شهرستان ابرکوه یزد، تاکنون ۱۴۷ مورد آن در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ابرکوه در محدوده مثلث طلایی یزد، فارس و اصفهان قرار دارد، یادآور شد: این شهرستان تاریخی ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت پاک گردشگری دارد.

رییس شورای میراث فرهنگی ابرکوه با تاکید براینکه امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا سفر مسافران و گردشگران نوروزی به شهرستان ممنوع شد، افزود: هر سال در ایام نوروز، جاذبه های تاریخی و طبیعی مملو از گردشگران و مسافران نوروزی بود.