طبق اعلام اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، ضدعفونی کردن مدارس این شهر در حال انجام است تا فضای مدرسه‌ها شنبه آینده برای حضور بدون دغدغه دانش‌آموزان آماده باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، مدارس چند شهر و استان کشورمان ازجمله قم، گیلان، تهران و تعدادی دیگر در هفته جاری تعطیل شدند. اما در حالی که مردم و برخی مسئولان و نمایندگان مجلس انتظار و تاکید داشتند که مدارس کشور به خاطر شیوع ویروس کرونا تا پایان تعطیلات نوروز ۹۹ تعطیل اعلام شوند، دیروز رئیس‌جمهور روحانی آب پاکی را روی دست همه ریخت و در اظهار نظری عجیب از بازگشت کشور به شرایط عادی تا روز شنبه آینده (۱۰ اسفند) خبر داد و تاکید کرد که مدارس از شنبه فعال خواهند بود و نیازی به تعطیلی نخواهد بود.

در این میان برای تامین سلامت دانش‌آموزان از ویروس کرونا و نیز برای رفع نگرانی دانش‌آموزان و والدین آنها ضدعفونی کردن مدارس شهر تهران در دست انجام است.

ایسنا در این زمینه نوشته که ضدعفونی مدارس با اولویت مدارسی که ستاد اخذ رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده‌اند، آغاز شده و همه ظرفیت‌های آموزش‌ و پرورش به کار گرفته ‌شده تا در یک هم‌افزایی ضمن ارائه آموزش‌های لازم؛ واحدهای آموزشی پاکسازی شوند.

بر اساس این گزارش، مدارس شهر تهران موظف هستند که به طور مستمر ضدعفونی، گندزدایی، آلودگی‌زدایی، پاکسازی و نظافت تمام سطوح و اشیاء، وسایل و تجهیزات (نظیر کلید برق، دستگیره اتاق، میز، لیوان، ظروف و ...) و محل‌های توقف و تردد را هر ۱۲ ساعت یک بار یا حداقل روزی یک بار با مواد گندزدا نظیر وایتکس و ... انجام دهند.

در این یک هفته که مدارس تعطیل بودند، نیروهای خدماتی و سرایداران با همراهی مدیران و مسئولان بهداشت و سلامت مشغول تمیز کردن مدارس بوده‌اند.

مدارس همچنین موظف شده‌اند که برای ضدعفونی کردن تجهیزات و فضاهای مورد استفاده عمومی مانند وسایل عمومی آزمایشگاهی، ورزشی، موس و صفحه کلید رایانه، دستگیره درها و فضاهای عمومی اقدام کنند. سرویس‌های بهداشتی نیز ابتدای صبح و بعد از هر زنگ تفریح شست‌وشو و ضدعفونی می‌شوند.