مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران گفت: ۲ تیم بازرسی تخصصی برای بررسی انبارهای کالای بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد شوینده در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، احمد جعفری یکشنبه ۴ اسفند ضمن هشدار به متصدیان داروخانه‌ها، مراکز فروش کالاهای بهداشتی و پزشکی در شهرستان‌های استان تهران افزود: با احتکارکنندگان و گران‌فروشان این وسایل برخورد قانونی می‌شود.

وی اظهارکرد: هرگونه احتکار، اخفا و امتناع، کم‌فروشی، گران‌فروشی، عدم عرضه کالا و محصولات بهداشتی و پزشکی یا تقلبی و غیراستاندارد از سوی داروخانه‌ها به مصرف‌کنندگان جرم تلقی و با متخلفان به‌شدت برخورد قضایی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تعداد ۵ تیم بازرسی تا عادی‌سازی شرایط به بازرسی از داروخانه‌ها و انبارها برای جلوگیری از احتکار وسایل بهداشتی می‌پردازند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران اضافه کرد: مردم به اخبار کذب و شایعات بی‌اساس توجه نکنند و داروخانه‌ها در سطح شهرستان‌های استان موظف‌اند کالاهای بهداشتی و پزشکی را به نرخ مصوب قانونی به مصرف‌کنندگان عرضه کنند.

جعفری‌نسب یادآور شد: هرگونه افزایش قیمت خودسرانه یا عدم عرضه کالا به مصرف‌کنندگان جرم تلقی و با افراد متخلف به‌شدت برخورد قاطع و قضایی می‌شود.

وی اظهار کرد: گشت مشترک تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل استاندارد در داروخانه‌ها و مراکز فروش کالاهای بهداشتی و پزشکی در شهرستان‌های استان تهران انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلف با اخلالگران در عرضه کالاهای بهداشتی و پزشکی در محل وقوع تخلف رسیدگی و به‌شدت برخورد قاطع و قانونی انجام می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران تأکید کرد: مردم شهرستان‌های استان در صورت مشاهده هر نوع تخلفی در داروخانه‌ها با سامانه ۱۳۵ اداره تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سازمان معدن و تجارت تماس بگیرند.

در پی ‌تائید خبر ورود ویروس کرونا به کشور و شایعه ورود آن در استان تهران مردم به داروخانه‌ها برای تهیه ماسک هجوم آوردند که برخی از داروخانه‌ها با کمبود ماسک مواجه شدند و برخی نیز قیمت آن را افزایش دادند.