مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی گفت: راه‌های اصلی و فرعی و آزاد راه تبریز - زنجان باز ولی با توجه به بارش برف و کولاک لغزنده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده افزود: با وجود شدت بارش و کولاک در راه‌های اصلی و فرعی آذربایجان‌شرقی نیروهای راهداری با تلاش شبانه‌روزی خود مانع از بسته‌شدن آن‌ها شده‌اند.  

وی اظهار کرد: با توجه به لغزندگی راه‌های استان رانندگان برای تردد باید خودرو خود را به زنجیرچرخ مجهز کرده و با رعایت قوانین و مقررات با احتیاط رانندگی کنند.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی بیان کرد: نیروهای راهداری روز گذشته  ۲۷ بهمن راه ارتباطی حدود ۱۵۰ روستای استان را بازگشایی کردند، هم اکنون راه ارتباطی حدود ۱۲۰ روستای استان بسته بوده و در صورت توقف کولاک تلاش می‌شود تا پایان امروز راه ارتباطی بیشتر این روستاها نیز بازگشایی شود.  

علیزاده ادامه داد: این روستاها در مناطق کوهستانی و برف‌گیر استان واقع هستند و بیشتر آن‌ها به علت نداشتن راه ارتباطی مناسب در اثر بارش برف و کولاک بسته می‌شود.  

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.  

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک‌پاش و برف‌روب اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره‌ای این سازمان در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود.  

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.