چابُکسَر یکی از شهرهای استان گیلان است که در نزدیکی مازندران و کوتاه‌ترین فاصله بین جنگل و دریا قرار دارد. به‌همین دلیل طبیعت آن به ویژه در ارتفاعات چشم‌نواز است.

همشهری‌آنلاین-مریم ورشوئی: برای رسیدن به گیلان سه محور شرقی، جنوبی و غربی وجود دارد. محور شرقی از چابکسر شهرستان رودسر آغاز می‌شود. کسانی که ازمازندران وارد گیلان می‌شوند در ابتدا وارد چابکسر می‌شوند. این شهر از آخرین نقطه مازندران یعنی رامسر ۱۳ کیلومتر فاصله دارد. چابکسر جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ای دارد.

اوشیان

اوشیان روستایی سر سبز و دیدنی است که از شمال به  ساحل دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات کوه البرز متصل است، برای همین طبیعت آن دیدنی است. ساحل زیبای اوشیان هم یکی از آرام‌ترین سواحل منطقه است که دارای امکاناتی مانند جت اسکی و قایق‌ است.

چشمه‌دمکش

چشمه‌دمکش در روستای فکجور اوشیان واقع شده است. آب این چشمه خواص درمانی دارد. چشمه‌دمکش زیردرخت افرای کهنسالی واقع شده و از داخل گودال بزرگی بیرون می‌ریزد. هوایی ییلاقی روستای فکجور و وجود این چشمه سبب شده تا مسافران زیادی به این منطقه سفر کنند.

روستاهای لیمه‌سرا و سرولات

روستاهای  لیمه‌سرا و سرولات در ارتفاعات گیلان و مشرف به دریای خزر قرار دارند. به میدان آخر چابکسر که رسیدید یک راه از جاده اصلی جدا می‌شود و مستقیم به کوه می‌رسد که آسفالت نیز هست. این جاده شیب  زیادی دارد و پرپیچ و کوهستانی است. در این مسیر ابتدا به روستای لیمه‌سرا و سپس سرولات می‌رسید. روستای سرولات چشم‌انداز بسیار  زیبایی دارد. البته فراموش نکنید که در ایام تعطیل با خیل گردشگران و مسافران روبه‌رو خواهید شد، زیرا به جز طبیعت سرسبز و جنگلی سرولات، بهترین غذاهای محلی گیلانی در رستوران‌های این روستا پیدا می‌شود که بسیار شناخته شده هستند. 

ساحل طلایی قاسم‌آباد

یکی از سواحل زیبای چابکسر ساحل طلائی قاسم‌آباد است که امکانات تفریحی و گردشگری مانند جت اسکی، قایق، اسکی، شاتل، پاراسل و موتور چهارچرخ نیز دارد.

قلعه بندبن

قلعه بندبن در روستایی به همین نام و در منطقه قاسم آباد قرار دارد که جزو آثار باستانی شهرستان رودسر محسوب می‌شود. این قلعه معماری بی‌نظیری دارد، زیرا در ساخت آن از ترکیب  زرده تخم‌مرغ و ساروج  برای استحکام میان سنگ‌های قلعه استفاده شده ‌و برج مرتفع این قلعه هنوز سالم است.

کارگاه‌های چادرشب‌بافی قاسم‌آبادعلیا

قاسم آبادعلیا روستای ملی چادرشب‌بافی در ایران است.  چادر شب‌بافی به نوعی بافت پارچه گفته می‌شود، که توسط زنان و دختران قاسم‌آبادی بافته می‌شود. این پارچه طرح‌ها و رنگ‌های چشم‌نوازی دارد که از نخ‌های پنبه‌ای، پشمی و ابریشمی خلق می‌شود. بی‌شک دیدن کارگاه‌های چادرشب‌بافی این روستا می‌تواند بسیار جذاب باشد.

جواهردشت و قله سماموس

جواهردشت از توابع دهستان سیاهکلرود بخش چابکسر و در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریای خزر واقع شده است. در جبهه جنوبی جواهردشت می‌توانید بلندترین قله استان گیلان یعنی سماموس را ببینید. برای رسیدن به جواهردشت از یک جاده پیچ و جنگلی زیبا می‌گذرید. این منطقه در فصل تابستان نیز ییلاقی و خنک است.
 

منبع: همشهری آنلاین