مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: بافت تاریخی شهر یزد نیازمند طراحی و اجرای طرح ویژه ترافیک است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید مصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با توجه به افزایش تردد وسائل نقلیه به ویژه موتورسیکلت‌ها طراحی و اجرای طرح ویژه ترافیک برای بافت تاریخی شهر یزد به یکی الزامات این منطقه مبدل شده است.

او افزود: بافت تاریخی شهر به محلی برای دور دور کردن بعضی موتورسیکلت‌ها مبدل شده و این مسئله ناراحتی توریست‌های خارجی و چاپ مطالب و شکایاتی در رسانه‌های بین المللی و وب سایت‌های خارجی را به دنبال داشته است.

فاطمی ادامه داد: محدویت رفت و آمد در مکان‌های تاریخی در بسیاری از کشورهای دنیا و حتی در کشور ایران اجرا شده و استان یزد هم نیازمند اجرای طرحی برای کنترل ترافیک و تشدید امنیت در بافت تاریخی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد: نصب دوربین، بستن کامل بعضی از معابر، اجازه تردد صرفا به ساکنین بافت، جلوگیری از تردد سایر افراد برخورد و توقیف موتورسیکلت‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند آرامش بیشتری را به بافت تاریخی استان هدیه کند.

فاطمی افزود: اجرای طرح ترافیک و کنترل بافت تاریخی علاوه بر ایجاد آرامش و امنیت در بافت تاریخی می‌تواند درآمد زایی مناسبی برای شهرداری ایجاد کند.