مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از برگزاری جشنواره منطقه‌ای گردشگری در تخت سلیمان تکاب خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌غربی با بیان این‌که مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره معرفی داشته‌های فرهنگی – تاریخی تکاب است، اظهار کرد: براساس سیاست‌های وزارتخانه متبوع مبنی بر توسعه و رونق گردشگری در مناطق مختلف کشور، جشنواره‌های ۷‌گانه‌ای برای نیمه دوم سال برنامه‌ریزی شد که هرکدام به میزبانی یک استان و با مشارکت ۳یا ۴ استان دیگر برگزار می‌شود.  

وی افزود: تقسیم‌بندی مناطق نیز براساس دارا بودن یک سری ویژگی‌های مشترک تاریخی، اقلیمی و جغرافیایی بوده تا ضمن در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، از نظر تبلیغات و برد رسانه‌ای نیز حائز اهمیت باشد.  

جباری ادامه داد: آذربایجان غربی به‌عنوان یکی از میزبانان این جشنواره‌ها انتخاب شد تا با مشارکت استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و گیلان برگزارکننده یکی از این جشنواره‌های ۷ گانه کشوری در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذر ماه سال جاری در تکاب باشد.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به برنامه‌های این جشنواره گفت: جشنواره مذکور دارای بخش‌ها و محتواهای مختلف و جذابی است به‌طوری که اجرای برنامه‌های فرهنگی استان‌های مدعو با هدف ایجاد فضایی با نشاط از آن جمله است.  

وی خاطر نشان کرد: بخش مهم این رویداد، نمایشگاه جانبی آن است که هنرمندان صنایع‌دستی استان‌ها آخرین محصول‌های هنری خود را برای علاقه‌مندان عرضه خواهند کرد و اجرای تورهای آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان و کارگاه‌های معرفی برای سرمایه گذاران گردشگری از دیگر بخش‌های جشنواره خواهد بود.