مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از فراهم کردن زمینه آزادسازی هفت زندانی جرایم غیرعمد از محل درآمد موقوفات این استان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین حجت‌الاسلام محمد کاروند در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تعداد زندانی جرایم غیرعمد در استان در راستای اجرای امینانه نیات واقف و از محل موقوفه بازار بزرگ آصف سنندج آزاد شدند.

وی با بیان اینکه برای آزادی این تعداد زندانی ۸۰۰ میلیون ریال از محل درآمد این موقوفه اختصاص داده شد، افزود: موقوفه بازار بزرگ آصف تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ستاد دیه استان کمک کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: این اداره کل در ۲ ماه گذشته از محل درآمد سایر موقوفات نیز زمینه آزادی چهار نفر دیگر از زندانیان جرایم غیرعمد استان را فراهم کرده و در مجموع این بازه زمانی تعداد زندانیان آزاد شده به ۱۱ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه انجام کارهای خیریه و اجتماعی، بخصوص آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و حمایت از خانواده‌های آنان است و این مهم در استان کردستان نیز با جدیت دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند گفت: وقف احسان ماندگاری است که ثمرات و برکات آن همواره باقی می‌ماند بنابراین از خیران و واقفان انتظار می‌رود در وقف‌های خود کمک به نیازمندان بویژه آزادسازی زندانیان را بیشتر مورد توجه داشته باشند.

استان کردستان دارای ۲ هزار و ۹۶۵ موقوفه با ۱۵ هزار و ۱۹۸ رقبه متصرفی، سه هزار و ۷۸ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.