نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه اختلال در شبکه اینترنت امروز خود تبدیل به یک نارضایتی جدید در میان مردم شده است، افزود: حتی قطعی اینترنت در مناطقی که هیچ مشکلی وجود ندارد هم وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، سیده حمیده زرآبادی، سخنگوی فراکسیون زیست بوم نوآوری و فناوری مجلس شورای اسلامی،   در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اختلال و قطعی اینترنت در کشور، به پیشنهادات ارائه شده به شورای عالی امنیت ملی درباره رفع محدودیت دسترسی به اینترنت اشاره و اظهار کرد: شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور باید این پیشنهاد را مورد بررسی قرار دهند و در شهرها و استان‌های آرام کشور اجرایی شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختلال در شبکه اینترنت امروز خود تبدیل به یک نارضایتی جدید در میان مردم شده است، افزود: حتی قطعی اینترنت در مناطقی که هیچ مشکلی وجود ندارد هم وجود دارد.

  • اینترنت خبرنگاران رسمی به حالت عادی برگردد

وی با تأکید بر اتصال اینترنت عادی برای خبرنگاران از سوی وزارت ارتباطات، ادامه داد: وضعیت خبررسانی و انتشار اخبار صحیح در کشور با قطع شدن اینترنت، به مشکل خورده و خبرنگاران و رسانه‌های رسمی کشور نیز دچار مشکل شده‌اند و همین موضوع نبود دسترسی به خبر واقعی و درست، بر التهاب جامعه می‌افزاید.

زرآبادی اضافه کرد: از سوی دیگر بسیاری از کسب و کارها در فضای مجازی با قطع شدن اینترنت تعطیل شده و این مسئله موجب نارضایتی مردم است.

  • مناطق آرام کشور در شرایط قطعی اینترنت دچار استرس و التهاب می‌شود

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در شرایط عدم دسترسی به اینترنت حتی در مناطق آرام نیز ضمن ایجاد استرس و التهاب این احساس ایجاد می‌شود که کشور دچار آشوب است.

او درباره باقی ماندن روی بستر اینترنت ملی، گفت: اگر قرار باشد مردم از این پس از اینترنت ملی استفاده کنند ابتدا باید ظرفیت سازی های لازم در بستر اینترنت داخلی صورت می‌گرفت و دوم اینکه از قبل این آمادگی به مردم داده می‌شد تا در یک پروسه زمانی با اطلاع مردم این مهم محقق می‌شد.

  • با عادی شدن اینترنت، پیام آرام شدن فضا به جامعه منتقل می‌شود

سخنگوی فراکسیون زیست بوم نوآوری و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار بررسی هرچه سریع‌تر پیشنهاد وزیر ارتباطات در شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور به منظور کاهش التهاب و استرس در جامعه شد و گفت: با عادی شدن شرایط اینترنت پیام آرام شدن فضا به جامعه منتقل می‌شود.