استان کردستان به لحاظ برخورداری از آزادراه و بزرگراه و حتی راه‌های اصلی و روستایی جزو استان‌های محروم کشور به‌شمار می‌رود و شاید این موضوع باعث شده‌ است که پیگیری و تسریع در تکمیل پروژه‌های حوزه راه از مهم‌ترین جزئیات سفر استانی مسئولان به یکی از غربی‌ترین استان‌های کشور باشد.

همشهری آنلاین - مریم سرخوش : براین اساس بازدید از گردنه صلوات‌آباد سنندج در محور بزرگراهی سنندج – همدان، کریدور ارتباطی میاندوآب - کرمانشاه حد فاصل سنندج - کامیاران همچنین بازدید از قطعات در دست اجرای پروژه بزرگ راه‌آهن همدان – سنندج از برنامه‌های سفر استانی محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، به کردستان بود. سفری که نویدبخش اتصال سنندج به راه‌آهن سراسری تا پایان سال آینده پس از ۱۵ سال انتظار مردم این استان شد.  

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار کردستان با اشاره به تسریع در اجرای پروژه راه‌سازی گردنه صلوات‌آباد اظهار کرد: ۲۵ کیلومتر از بزرگراه سنندج – همدان در گردنه سخت‌گذر صلوات‌آباد قرار دارد و با وجود ۵ تونل، عملیات ساخت و تکمیل این طرح با کندی پیش می‌رود. تکمیل این بزرگراه از ۲ سال قبل آغاز شده است و سال گذشته هم در سفر دکتر نوبخت مورد بازدید قرار گرفت.

حسین فیروزی با بیان این‌که دستور تامین اعتبار ریالی مورد نیاز بزرگراه سنندج – همدان روز گذشته صادر شد، عنوان کرد: این طرح تا پایان سال مالی ۹۸ (تیر ۹۹) به پایان می‌رسد.  

فیروزی درباره راه‌آهن سنندج - همدان نیز عنوان کرد: قول تکمیل این خط‌آهن وعده‌ای بود که نوبخت در سفر استانی سال گذشته از سوی دولت به مردم داده بود و تاکید ویژه‌ای هم بر تسریع و تکمیل آن داشت.  وی بیان کرد: در قانون بودجه امسال ۵۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته بود و با توجه به پیگیری‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه به ۱۸۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد. همچنین معاون رئیس‌ جمهوری از اختصاص اعتبار ویژه ۳۲۰ میلیارد تومانی به این پروژه و اتصال سنندج به راه‌آهن سراسری تا پایان سال آینده خبر داد.  

فیروزی با بیان این‌که زیرسازی و ریل‌گذاری از دو طرف همدان به سنندج و سنندج به همدان به صورت جدی آغاز شده و با شتاب در حال انجام است، اظهار کرد: این راه‌آهن از مطالبات مردم کردستان بوده و برای تکمیل این پروژه ۱۴۰ کیلومتری روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی امضا شد.  
کلنگ ساخت ۳ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان از محل اعتبارات دولتی، بازدید از سد سیازاخ، بازدید از سد آزاد، استخر ذخیره، نیروگاه و سامانه انتقال آب این سد نیز از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهوری به کردستان بود.